Мотоцикл Дніпро: характеристики, моделі, огляд, ціни, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт і тюнінг

  • Назва мотоцикла "Дніпро" зараз загальне і відноситься до всіх важких байків, що випускалися в минулому. Але історія саме мотоциклетної марки бере початок у 1949 р., коли з конвеєра зійшов перший мотоцикл з індексом М-72. Він став вітчизняною копією німецького BMW R71 і продавався наступні 6 років. Версію, яка буквально називалася "Дніпро К-650" (індекс МТ-8), було випущено лише тільки в 1968 р. Найвідомішою моделлю КМЗ став Дніпро МТ-11 (індекс КМЗ-8.155). Розглянемо детальніше історію мотобренда, характеристики й асортимент моделей, особливості експлуатації та які запчастини на мотоцикл Дніпро необхідні, щоб він "жив" донині.

Історія виникнення марки Дніпро

Події розгорталися на Київському мотоциклетному заводі (КМЗ), який був сформований після закриття Горьківського мотоциклетного заводу. До Києва було перевезено обладнання, запас двигунів, персонал. Перші партії мототехніки були незначними - від 3 до 6 тис. одиниць. Через 3 роки з'явилася рестайлінгова версія М-72Н. Вона мала:

  • посиленими спицями;
  • гідравлічними амортизаторами;
  • литими гальмівними барабанами з алюмінію;
  • новою формою важільної вилки.

Бренд постійно розвивався, впроваджувалися нові технології. Ними стали: додаткова шестерня в КПП для більш точного визначення швидкості з виведенням інформації на спідометр, кріплення для насоса, хромовані пружини амортизаторів, два глушники тощо. Рік 1992 став переломним, коли з'явився перший вітчизняний чопер Дніпро КМЗ-8.157-022 з посиленим поршневим стисненням повітря. Модель була схожа на американську, мала стартер і заводилася з кнопки, а не "милицею".

Завод працював на цивільну і військову промисловість. Для мілітаризації мотоцикла Дніпро передбачалася передача крутного моменту на колесо коляски, можливість блокування диференціала. Уявляєте - повнопривідний мотоцикл! Так само були: кріплення для саперної лопати, кулемета і додаткових каністр палива. Для потреб МВС випускали патрульні мотоцикли Дніпро-955 зі збільшеною потужністю 42 проти 26-32 к.с.

Завод закрився у 2012 р., не витримавши конкуренції з китайцями та індусами, продукція яких заповнила весь світ. У 2017 році було представлено в продаж фінальну серію мотоциклів Dnepr Vintage, що вирізнялися великою кількістю хрому.

Загальні технічні характеристики

Отже, істинно український мотоцикл від заводу КМЗ присутній у країні з 1949 р., а саме модель, що отримала назву "Дніпро" їздить з 1968 р. (не плутати з датою заснування заводу - 1945 р.). Оскільки найвідоміша модель КМЗ - Дніпро 11, ми наведемо її основні технічні характеристики:

  • довжина кузова - 2500 мм;
  • ширина кузова з коляскою - 1700 мм;
  • висота в найбільш виступаючій точці - 1100 мм;
  • колісна база (відстань між осями переднього і заднього колеса) - 1530 мм;
  • ширина колії з коляскою - 1200 мм;
  • дорожній просвіт - 125 мм;
  • вага без технічних рідин ("суха маса") - 325 кг;
  • паливний бак - 19 л.

Решта моделей мотоцикла Дніпро МТ могли незначно відрізнятися за габаритами - переважно в менший бік. Наприклад, у Дніпро МТ 10-36 колісна база була коротшою на 30 мм, а загальна довжина меншою на 70 мм, зате він був важчим на 10 кг.

Характеристики ДВЗ

У всіх моделях застосовувався карбюраторний двигун із двома циліндрами. Клапани у нього розташовувалися зверху. Працював він за чотирма тактами. Загальні технічні характеристики ДВЗ:

  • робочий об'єм - 649 см³ (усі називали його 650-кубовим, але був ще й 750 "кубовий");
  • діаметр циліндра - 78 мм;
  • ступінь стиснення - 7 атм;
  • хід поршня - 68 мм;
  • частота обертання коленвала - 5200 об/хв;
  • використовуване паливо - А-76 або А-72;
  • крутний момент - 47 Нм;
  • потужність, що генерується, - 32 к.с.

Охолодження мотора було повітряним. Для очищення потоку повітря використовувався паперовий фільтр. Подачу палива здійснював карбюратор К63Т. Із заводу до капітального ремонту мотоцикл Дніпро міг пройти 25-40 тис. км, після якого власники починали шукати запчастини на двигун мотоцикла Дніпро. Пробіг невеликий, але на важкій техніці далеко не їздили, тому на 5 років байка впевнено вистачало.

Характеристики трансмісії та ходової

У мотоциклі працювала 4-ступінчаста коробка передач із передавальним числом 4,62, керована ножним важелем. Був передбачений задній хід, що вмикається на кермі. З вузького провулка можна було легко виїхати без довгих мук з байком, вагою понад 300 кг. Сухе дводискове зчеплення забезпечувало м'яке включення трансмісії в роботу.

Характеристики ходової частини такі:

  • взаємозамінні колеса на 19 дюймів з посиленими спицями або литими корпусами;
  • передня телескопічна вилка з амортизаторами і пружинами;
  • задня підвіска з важелями і амортизаторами, що працюють на стиснення і розтиснення.

У кожному колесі були барабанні гальма (включно з коляскою), що забезпечувало ефективне гальмування. Щоб у візку не сильно трясло, використовувалися додаткові гумові ресори. Основне сидіння було здвоєним або у вигляді двох роздільних.

Комплектація

По електриці мотоцикл Дніпро комплектувався:

  • котушкою запалювання Б204, що забезпечує генерацію напруги для утворення іскри;
  • генератором 150 Вт 6-12В, що створював живлення для бортової мережі;
  • АКБ - 6МТС9 для запуску електростартера;
  • регулятором напруги 33.3702;
  • двома свічками А14В;
  • переривником ПМ302А;
  • фарою ФГ137-Б;
  • звуковим сигналом С205Б.

Для своїх років комплектація була доволі гідною, роблячи експлуатацію байка комфортною. Власнику потрібно знати основні обсяги ємностей для обслуговування вітчизняного мотоцикла Дніпро:

  • у картер двигуна поміщається 2,2 л моторного мастила;
  • у коробку передач заливається 1,5 л трансмісійної оливи;
  • у перо передньої вилки - 130 г мастила;
  • в амортизатори - по 105 г олії.

Так, так - амортизатори тут обслуговуються, у вилці потрібно міняти мастило, тому необхідно вміти розбирати і збирати пір'яну демпферну конструкцію.

Моделі мотоцикла Дніпро

Хоча завод КМЗ випускав різні мотоцикли, особливу любов завоювала модель Дніпро, що з'явилася в 1968 р. Індекс техніки був К-650 або МТ-8. Апарат мав потужність 27 к.с., збільшений бак на 21 л, крутний момент 4,7 кгс-м і важив 315 кг. Напруга бортової мережі становила 6В. Максимальна швидкість доходила до 100 км/год.

Мотоцикл Днепр цвета хаки
Мотоцикл Дніпро кольору хакі
Мотоцикл Днепр бирюзового цвета
Мотоцикл Дніпро бірюзового кольору

Згодом модель мотоцикла Дніпро вдосконалювалася і з'являлися нові версії:

  • Дніпро МТ-9. Випущений 1971 р. Потужність збільшено до 32 к.с. за того самого об'єму ДВЗ 650 "кубиків". Нова КПП - МТ804. Але максимальна швидкість вийшла меншою - 95 км/год. Зате модель прославилася, ставши першою з покажчиками поворотів - не потрібно було нарешті показувати рукою повороти. На Auto.ria такі зараз продаються по 500-800$.
Мотоцикл Днепр бирюзового цвета во дворе
Мотоцикл Дніпро бірюзового кольору у двір.
Мотоцикл Днепр бирюзового цвета с каляской
Мотоцикл Дніпро бірюзового кольору з каляскою
  • Дніпро МТ-10. Презентація 1974 року. Мотор той самий, КПП - та сама, 32 к.с., але напруга бортової мережі стала 12В. Основне сидіння суцільне (прощавайте асоціації з німецькими військовими мотоциклами), змінено вигляд приладової панелі, нова форма фари, оновлений дизайн покажчиків поворотів. Б/в зараз в Україні можна купити за 400-600 доларів.
Мотоцикл Днепр белого цвета
Мотоцикл Дніпро білого кольору
Мотоцикл Днепр зеленого цвета в поле
Мотоцикл Дніпро зеленого кольору в полі

Дніпро МТ-10-36. Новинка вийшла в 1977 році. Використовувався карбюратор К-301Д зі збільшеним дифузором, модернізували розподільчий вал. Вдалося підвищити крутний момент до 4,8 кгс-м, потужність до 36 к.с. і максимальну швидкість до 105 км/год. Інновацією стало керування стоянковим гальмом на кермі. Потужніша модифікація продається і зараз за 600-1200$ на вторинному ринку.
.

Новый Мотоцикл Днепр черного цвета с каляской
Новий Мотоцикл Дніпро чорного кольору з каляскою
Новый Мотоцикл Днепр голубого цвета блестящий
Новий Мотоцикл Дніпро блакитного кольору блискучий

Дніпро МТ-12. За рік, у 1978, виходить нова версія зі збільшеним двигуном на 750 "кубиків", який віддавав 26 к.с. Загальна вага з коляскою становила 350 кг, тому розганявся байк тільки до 95 км/год. Покупці знову побачили фару старого зразка з інтегрованим спідометром. Зате крутний момент передавався на колесо люльки, тому мотоцикл Дніпро стали активно купувати рибалки, мисливці, грибники і жителі сільської місцевості. У продажу їх зараз майже немає, а якщо знайдете, то оцінюють їх від 1500 до 4000$.

Мотоцикл Днепр черного цвета в городе
Мотоцикл Дніпро чорного кольору в місті

Мотоцикл Днепр синего цвета в городе

Мотоцикл Дніпро синього кольору в місті
  • Дніпро МТ-11. Презентували 1984 року. Повернули ДВЗ на 650 "кубів", потужність 32 к.с., встановили новий карбюратор К63Т, додали гальмо на візкове колесо. Перетворення торкнулися замка запалювання. Швидкість 100 км/год. Це наймасовіша модель важкого байка, яку продали найбільше за інших. Тому більшість фірм-виробників деталей випускає запчастини на мотоцикл Дніпро саме до цієї версії вітчизняної техніки. На вторинному ринку модель і зараз активно пропонується - ми знайшли майже сотню варіантів за ціною від 500 до 1800$ з коляскою або без неї.

Черный мотоцикл Днепр на белом фоне

Чорний мотоцикл Дніпро на білому тлі
Черный мотоцикл Днепр во дворе
Чорний мотоцикл Дніпро у дворі

Дніпро МТ-16. Рік випуску - 1986. З приводом і гальмом на колясочне колесо. Але це збільшило витрату палива і знизило швидкість до 95 км/год, тому повторити успіх попередньої версії не вийшло. Ціна на "вторинному ринку" - 800-1500$.
.

Новый голубой Днепр МТ
Новий блакитний Дніпро МТ
Новый черный Днепр МТ
Новий чорний Дніпро МТ

Ще були невеликі спеціальні серії: спортивні, ескортні (для охорони кортежу чиновників), для поліції та військові. Поліцейський мотоцикл Дніпро видавав 42 к.с. і мав 5-ступінчасту КПП, тому міг наздогнати будь-якого мотоцикліста. Дістати такий байк для себе - була мрія будь-якого байкера.

Дніпро МТ фото реальних власників

Днепр МТ-11
Дніпро МТ-1
Днепр МТ-10
Дніпро МТ-10
Днепр МТ-16
Дніпро МТ-16
Днепр МТ-10-36
Дніпро МТ-10-36
Днепр МТ-9
Дніпро МТ-9

Дніпро відео огляд мотоцикла від власників

Огляд на Дніпро МТ-11


Огляд на Дніпро МТ-11 новий з коляскою


Що найчастіше ламається у мотоциклів Дніпро

Зазначимо, що кожен мотоцикл унікальний і, в міру експлуатації, в одних байків ламаються одні деталі, а в інших - інші. Але є загальні "дитячі хвороби", властиві всьому модельному ряду Дніпра:

  • Погане запалювання. Власники скаржаться на труднощі із запуском двигуна, особливо після тривалого простою. Або в процесі роботи мотор починає мимовільно підвищувати або знижувати обороти. Бувалі радять завжди возити з собою запасні катушки запалювання. А найкраще рішення проблеми - встановити сучасне електронне запалювання на мотоцикл Дніпро.
  • Труднощі з перемиканням КПП. Проблема виникає через несвоєчасне обслуговування. Шестерні стираються, утворюється люфт, механізм починає важко включатися, виникає сторонній шум, передачі вибиває. Найчастіше необхідна заміна шестерень або КПП в цілому.
  • Зношування колінвала. Давня проблема, з якою розробники боролися, змінюючи матеріал лиття багаторазово. Хоч поліпшення є і ресурс пізніших мотоциклів вищий, зношування і люфт все ж з'являються. У такому разі змінюється колінвал і шатуни.
  • Прогорання поршнів. Коли кут випередження запалювання виставлений неправильно, в камерах виникає підвищена температура, ДВС не встигає остигати, і поршні прогорають. Тому всім власникам байка слід стежити за налаштуваннями, або в іншому випадку шукати, де купити поршні на мотоцикл Дніпро в Україні.

Підвіска досить витривала, але тут все залежить від манери водіння, якості дорожнього покриття, ступеня навантаженості. Найчастіше досить поміняти амортизатори і сайлентблоки, щоб повернути комфорт і тишу при проїзді нерівностей.

ТО для мотоцикла Дніпро

Для правильного догляду за мотоциклами бренду Дніпро розроблено регламент технічного обслуговування. Будуть потрібні такі витратні елементи, купити які можна в нашому інтернет-магазині МотоЗилла:

  • Масло у картері двигуна - кожні 5000 км пробігу;
  • Масляний фільтр - кожні 5000 км пробігу;
  • Повітряний фільтр - кожні 5000 км пробігу;
  • Масло в картері КПП - заміна кожні 4000-5000 км;
  • Паливний фільтр - кожні 10 тис. км пробігу;
  • Свічки - кожні 15 тис. км пробігу, але можна і раніше, якщо спостерігаються пропуски запалювання, хлопки у вихлопній трубі;
  • масло у вилку - 105 г раз на 15 тис. км.

У деяких моделях є редуктор у мосту, що передає крутний момент колесу люльки. У ньому потрібно міняти нігрол кожні 20 тис. км. Регулювання клапанів виконується за допомогою спеціального інструменту. Орієнтуються за звуком, коли клапани починають цокати. Кожні 15 тис. км слід промивати центрифугу. Періодично доводиться встановлювати нові прокладки двигуна, оскільки старі починають текти. За необхідності змінюються гальмівні колодки, зчеплення. Карбюратор потрібно чистити, якщо подача палива стає нестабільною. Обов'язково потрібен ремкомплект карбюратора. АКБ вистачає на 4-5 років, після чого він швидко розряджається і потрібно купити новий акумулятор на мотоцикл Дніпро.

Як правильно обкатати мотоцикл Дніпро

Таке питання цікавить власників нових мотоциклів Дніпро, але оскільки модель зараз не випускається, інформація буде актуальною після капремонту двигуна і коробки. У цьому разі знадобиться знову обкатка. Вона необхідна, щоб притерлися деталі, припеклося масло. Під час обкатки мотоцикла Дніпро дотримуйтесь таких рекомендацій:

  • після першого запуску дайте йому попрацювати на холостому ходу 10 хвилин, щоб прогрітися, а потім заглушіть і дочекайтеся охолодження мотора;
  • під час наступних запусків завжди прогрівайте ДВЗ до робочої температури і тільки потім починайте рух;
  • уникайте різких стартів і гальмувань;
  • обкатуйте техніку без пасажирів;
  • вибирайте рівні ділянки дороги без сильних підйомів;
  • не набирайте швидкість понад 70 км/год.

Після 500 км мотор почне працювати краще, а повний процес обкатки мотоцикла Дніпро триває 2000-2500 км. Після обкатки потрібно обов'язково замінити мастило в двигуні та масляний фільтр, оскільки вони могли накопичити частинки металу.

Як правильно вибрати і купити б/в мотоцикл Дніпро

Мотоцикл Дніпро хороший для сільської місцевості, щоб їздити на риболовлю, полювання, перевозити врожай з невеликого городу, возити сільгосппродукцію на ринок тощо. Найчастіше техніку вибирають люди старше 50 років. Але сам апарат слугує хорошою основою для модернізації, тому завзяті байкери нерідко роблять із нього подобу Харлея. Цікава модель і для колекціонерів, які приводять оригінал в ідеальний вигляд.

В Україні на вторинному ринку продається чимало важких мотоциклів Дніпро. Є моделі 1976 року випуску, а є і "свіжі", тому ціновий діапазон коливається від 300 до 4000$. Усе залежить від стану, комплектації, пробігу. Одразу зазначимо, що за заводом пробіг між капремонтом мотора становить 35-40 тис. км, тому уточніть у власника, коли він востаннє капіталізував движок. Це дасть уявлення про те, як близько в часі подібна процедура чекає на вас.

Звідси важливий момент - краще не купувати мотоцикл Дніпро у того, хто володіє ним рік і нічого про нього не знає. Взагалі бажано подивитися заздалегідь історію мотоцикла за безкоштовними сервісами, ввівши держномер або VIN-код. Тоді ви побачите, скільки було власників, зареєстровані випадки ДТП, час експлуатації останнім власником. Сайт Auto.ria надає таку інформацію безкоштовно.

Перед особистим оглядом попросіть власника не мити байк і не заводити його до вашої появи. Зустрівшись, одразу доторкніться до мотора - якщо гарячий, значить його заводили і від вас намагаються щось приховати. Але за такого прохання (не заводити) вам доведеться відвідати продавця в гаражі, а не зустрітися десь у зручному місці на стоянці. Під час огляду дотримуйтеся таких рекомендацій:

  1. Попросіть не мити мотоцикл Дніпро перед оглядом. Пил добре підкаже, де присутній підтікання масла. Так ви відразу помітите, які прокладки потребують заміни.
  2. Запустіть мотор на холодну. Якщо це важко зробити з першого разу, можливо, знадобиться заміна свічок, котушок, ВВ-проводів, паливного фільтра, чистка карбюратора.
  3. Зверніть увагу на колір диму з вихлопної труби. Він має бути майже безбарвним, адже двигун чотиритактний і масло в бензин не подається. Якщо вихлоп сизий, значить поршневі кільця сильно зношені.
  4. Прислухайтеся до звуку роботи мотора на холодну. Не повинно бути цокання або сторонніх стукотів. В іншому разі знадобиться заміна пружин клапанів, самих клапанів, коромисел, штовхачів і штанг ГРМ.
  5. За можливості, заміряйте компресію в кожному циліндрі, викрутивши свічки і вставивши на їхнє місце компрессометр. Згідно інструкції з експлуатації, має бути 7 атм. Якщо прилад показує 6 атм, мотоцикл ще поїздить, а ось нижче 5 - це ознака для капітального ремонту.
  6. Огляньте стан обважень на предмет вм'ятин, потертостей. Це дасть уявлення про поводження з технікою, можливі падіння, пошкодження.
  7. Огляньте металеві елементи на предмет корозії.
  8. Перевірте підвіску, натиснувши кілька разів на передню вилку. Не повинно бути стуку або хрюкання. Важливо, щоб штоки амортизаторів були без патьоків.

Заключний етап - тестова поїздка. Перемикайте КПП по кілька разів, переконайтеся у відсутності вибивання передач. Прислухайтеся, як поводиться підвіска. Якщо все влаштовує, переоформляйте мотоцикл Дніпро в сервісному центрі МВС. Там відразу вийде скласти договір купівлі-продажу, зняти техніку з обліку з попереднього власника і поставити на облік на себе. Якщо ТЗ має заборону на реєстраційні дії, фігурує у злочині, числиться в угоні, співробітник МВС одразу це побачить у базі, позбавивши вас зайвих проблем. Як новий власник, збережіть собі в закладки каталог запчастин для мотоцикла Дніпро МТ, щоб у разі потреби звертатися до нього, адже неминуче техніка буде ламатися.

Документи для їзди на мотоциклі Дніпро

Мотоцикл Дніпро з двигуном 650 або 750 "кубиків" вимагає наявності прав категорії А. Вступити на навчання в автошколу можна з 16 років (з дозволу батьків). Після отримання прав у МРЕВ дозволено виїжджати на дороги громадського користування. Вартість прав категорії А становить 5000-10000 грн залежно від обраної автошколи. Постановка на облік мотоцикла Дніпро в Україні обійдеться в 623 грн на 2023 р. разом з видачею номерів і держмитом.

Тюнінг мотоцикла Дніпро

Великого вибору елементів тюнінгу для мотоцикла Дніпро не існує, але є низка товарів, які поліпшать зовнішній вигляд або характеристики мототехніки. Наприклад:

Установка сучасного карбюратора допомагає скоротити витрату бензину. Ще один популярний вид тюнінгу мотоцикла Дніпро - монтаж ксенону замість штатної фари, що підвищує видимість у темний час доби.

Відгуки про мотоцикл Дніпро від справжніх власників

  • Максим, 25 років, 5 років катання: Вважаю мотоцикл Дніпро МТ-9 одним із найнадійніших і найпростіших. Хоча він давно морально застарів, я із задоволенням використовую його для виїзду на природу, пікніків, недільних поїздок. Подобається дорожній просвіт, дизайн, дозволена маса для перевезення.
  • Кирило, 33 роки, 8 років катання: Дніпро МТ-11 дуже хороший апарат і один із найдоступніших на ринку. Але потрібно "розуміти" його, не шкодувати кошти на якісні запчастини до мотоцикла Дніпро, доглядати. Тоді він буде менше ламатися і більше радувати власника.
  • Антон, 42 роки, 13 років катання: Вважаю Дніпро МТ-16 майже міні-трактором у господарстві. Він не застрягне на городі, можна привезти врожай, дрова. Є фаркоп, щоб тягати причіп. У мене збереглося навіть вітрове скло, тому на трасі не дме вітер в обличчя.

Запитання-відповідь про мотоцикл Дніпро

Який мотоцикл Дніпро краще купити на вторинному ринку?

Найвдалішим за характеристиками вважається Дніпро МТ-11. Саме їх було вироблено найбільше, а відповідно і купити запчастини для Дніпро МТ-11 буде простіше.

Чи можна їздити на мотоциклі Дніпро без коляски?

Так, можна. Тільки пам'ятайте, що вага мотоцикла Дніпро МТ без коляски близько 200 кг, тому тримайте баланс - якщо впадете, підняти буде важко.

Яку вагу можна перевозити на мотоциклі Дніпро?

Більшість моделей з коляскою розрахована на вантажопідйомність 260 кг. Віднімайте свою вагу, 1-2 пасажирів, і ви дізнаєтеся, скільки ще залишиться для багажу.

Чи важко знайти якісні запчастини на мотоцикл Дніпро?

Сьогодні оригінальні запчастини для мотоциклів Дніпро не дістати, оскільки завод викуплено і закрито. Але якісні аналоги випускають Польща, Туреччина, Китай та інші країни. Ви завжди можете знайти запчастини до всіх моделей мотоцикла Дніпро в нашому інтернет-магазині.

Чи можна використовувати мотоцикл Дніпро на далекі відстані?

Якщо вчасно міняти мастило та інші витратні матеріали, використовувати якісні запчастини, то на мотоциклі Дніпро можна їздити не тільки по гриби до лісу, а подорожувати на 300-500 км на день.