Гальмівна система скутера: видалення повітря з контуру

Гальмівна система скутера призначена для зупинки, зниження або підтримки швидкості транспортного засобу. Її справність - запорука безпечної їзди на дорогах. Гальмівний механізм приводиться в дію важелем, який, в свою чергу, керує гальмівним циліндром переднього супорта. Тільки коли гальмівні колодки зачіпають диски, що обертаються, гальмівне зусилля зменшується.

Однією з причин несправності скутера є накопичення повітря в гальмівній системі транспортного засобу, що ускладнює зупинку скутера і, звичайно, підвищує ризик виникнення непередбачуваних ситуацій на дорогах.

Перед тим, як прокачати гальмівну систему, перевірте стан колодок, дисків і покажчика рівня гальмівної рідини. Це гарантує відсутність пошкоджень у місцях, які можуть вплинути на ефективність гальмівної системи автомобіля в цілому.

Накладки гальмівних колодок

Перше, що потрібно зробити - перевірити товщину гальмівних колодок, оскільки якщо вона зменшується нижче допустимих параметрів, скутер починає рухатися зі збільшенням обертів двигуна, ривками або нехарактерним скрипом. Таким чином, сила тертя між диском і колодками збільшується. Це сигналізує про необхідність заміни накладок зчеплення.

Гальмівний диск

Коли гальмівний диск зношується, його робоча поверхня деформується. Окрім очевидних причин, таких як зовнішні пошкодження, спричинені зіткненнями, гальмівний диск може потребувати заміни, якщо він став занадто тонким, тобто, якщо термін його служби закінчився. Перегрів диска може свідчити про несправність гальмівного циліндра.

Гальмівна рідина

При заміні гальмівної рідини слід дотримуватися кількох простих правил. По-перше, використовуйте гальмівні рідини, рекомендовані виробником, такі як DOT3 та DOT4. По-друге, звертайте увагу на якість рідини, умови її зберігання та придатність до подальшого використання. По-друге, не змішуйте різні типи рідини між собою, оскільки це може знизити ефективність гальмівного механізму. По-третє, регулярно перевіряйте контрольну позначку рівня. Якщо рівень опускається нижче допустимої позначки на корпусі гальмівного бачка, долийте рідину. Якщо вчасно не долити гальмівну рідину, це призведе до ускладнень під час руху, в тому числі до потрапляння повітря, і вимагатиме заміни гальмівної рідини, що означає повну прокачку гальмівної системи.

Як видалити повітря з контуру?

1.Знімаємо кришку на бачку. Бачок для гальмівної рідини знаходиться на кермі скутера біля важеля гальма. Зверніть увагу на кришку бачка. Зазвичай використовуються алюмінієві притискні, але зустрічаються ще й пластикові навертаються, що залежить від обраного сімейства скутерів. Перш за все, відкручуємо гвинти кріплення, завдяки яким зафіксована кришка бачка з гальмівною рідиною. Їх має бути два, і відгвинчуємо їх по порядку. Потім виймаємо пластикову кришку мембрани і гумову мембрану.

2.Перевіряємо мітку контролю рівня гальмівної рідини. Необхідні мітки знаходяться усередині самого бачка з гальмівною рідиною, або ж ззовні, на корпусі резервуару, пластикового чи металевого. Іноді пластиковий бачок навіть зручніший у використанні, оскільки він напівпрозорий, легше контролювати рівень гальмівної рідини.

3.Надягаємо шланг на клапан гальмівного супорта. Рекомендується використовувати невеликий прозорий шланг, і тільки для зручності користування та контролювання виходу повітря. Звичайно, застосовуються й інші варіанти шлангів, зокрема гумові. Головна умова - підібрати шланг діаметром, що відповідає розмірам отвору.

Image result for прокачка тормозной системы

4. Підготуємо додаткову ємність для гальмівної рідини. Один кінець шланга закріплюємо на клапан, тоді як другий, нижній край, опускаємо в раніше підготовлену ємність, яка розміщується під гальмівним супортом. Саме в цю ємність буде переливатися рідина, що залишилася в гальмівній системі скутера.

Image result for рычаг тормоза скутера

5. приводимо в дію важіль гальма. Для цього потрібно натиснути кілька разів поспіль на важіль барабанного гальма, щоб створити певне зусилля на рукоятці. Продовжуючи утримувати важіль гальма, займемося клапаном супорта. Відрегулюємо клапан шляхом обертання на чверть обороту, зафіксувавши той момент, коли важіль гальма опуститься до упору.

6.Запустимо процес вилучення гальмівної рідини з бачка моторолера і надходження в додаткову ємність. Після того, як клапан супорта було викручено, слід змінити його положення шляхом обертання у зворотний бік до упору. Закрутивши його повністю, відпустіть важіль гальма. Таким чином здійснюється забір всієї рідини з системи.

7. Повторіть процедуру кілька разів поспіль. Шляхом натискання на важіль і викручування-вкручування клапана поступово починає текти абсолютно чиста гальмівна рідина, в якій не буде виявлено бульбашок повітря. Вихід усіх повітряних бульбашок сигналізує про успішне завершення процесу - видалення повітря з контуру. Таким чином, забирається рідина у напрямку зверху вниз, що дає змогу уникнути будь-якого змішування в процесі забору.

8.Забезпечуємо міцну фіксацію клапана. Прибираємо шланг із клапана, витягуємо з резервуара, у який зливалася рідина з бульбашками. Варто переконатися в тому, що клапан закручений досить добре. З використанням динамометричного ключа, якщо такий є в наявності, забезпечуємо затягування із зусиллям 6-9 Н-м. Шляхом закриття наконечника клапана гумовою кришкою повертаємо деталі скутера в початкове положення, до початку прокачування гальмівної системи.

9.Утилізуємо непотрібну гальмівну рідину. Після вилучення рідини з повітряними бульбашками віднесіть її до центру переробки технічних рідин, оскільки її повторне використання є неефективним.

10.заливаємо нову порцію гальмівної рідини. Після вилучення величезної кількості рідини слід поповнити її запаси в бачку скутера. Перш ніж використати рідину, перевірте, чи не закінчився термін її експлуатації, якість її зберігання. До того ж, до DOT3 підливайте DOT3, а до DOT4 - DOT4, не змішуючи їх між собою. Заповніть бак до потрібної позначки контролю рівня.

11.Закручуємо гвинти кріплення. Продовжуємо етап вкручування необхідних деталей гальмівної системи скутера. Мембрана, кришка мембрани, кришка для резервуара - все поступово приєднуємо, перевіряємо, чи вдалося зафіксувати належним чином. І в кінцевому підсумку, встановлюємо болти в кількості двох одиниць. Закриваємо кришку бачка для гальмівної рідини.