Чому не заводиться скутер: ТОП-7 найпоширеніших болячок

Чих-пих і тиша

Для роботи будь-якого бензинового двигуна внутрішнього згоряння необхідно три складові: паливо, повітря, іскра (у індійських дизельних мопедів дві - паливо і повітря). Якщо скутер не заводиться, потрібно оцінити, яка складова відсутня. У цьому огляді ми розглянемо ТОП 7 найпоширеніших причин, чому мотор скутера може не запускатися і що можете зробити ви. Щоб ви купували тільки потрібні запчастини на скутер в Києві, так як коштують вони зараз не дешево.

Поширені болячки наведено в порядку зростання від простого до складного. Тобто їх потрібно перевіряти в такій самій послідовності, як вони описані в статті. Усувати несправності теж буде важче в міру зростання номера в рейтингу.

Ремонт скутера
Ремонт скутера

1 причина: старе паливо

Найпоширеніша болячка, чому не заводиться скутер після зими, - старий бензин. Звична справа навесні, коли асфальт уже підсох, викотити свій скутер із гаража, натиснути на кнопку електростартера, а у відповідь почути, як він крутить, але мотор не запускається. Поширена помилка - заводитися на старому бензині, що залишився в бензобаку. Перед початком сезону його потрібно злити і залити новий.

На старому паливі завести не вийде, оскільки бензин не призначений для тривалого зберігання. Летючі фракції губляться, на дні концентруються смолисті речовини, рідина окислюється від металу бака. Тож не дивно, що він не хоче запалюватися.

Якщо під рукою немає каністри або до заправки далеко йти, можна купити в магазині стабілізатор палива і додати його в бак.

2 причина: проводка або АКБ

Якщо ви натискаєте на кнопку запуску електростартера, а у відповідь тиша, варто перевірити рівень заряду акумулятора (паливо ви, звичайно, залили свіже вже). Під'єднайте щупи тестера або мультиметра до клем АКБ. Напруга має бути в межах 13,8-14,8В. Якщо вона нижча, потрібно поставити батарею на зарядку.

Коли прилад показує достатній рівень заряду, але стартер, як і раніше, не реагує, перевірте запобіжник. Головний захисний елемент розташований на червоному дроті ("+"), що йде від акумулятора. Знаходиться він усередині білої коробочки. Розкрийте її та оцініть цілісність нитки. Якщо її не видно (колба брудна), перевірте опір тестером. У разі розриву нитки, замініть запобіжник. В інших випадках потрібно "продзвонювати" проводку, шукаючи перетертий дріт або окислений контакт на стартері, через який скутер не заводиться.

Відразу відсіяти розряджений АКБ і обійти неполадки з проводкою допоможе спроба завести скутер кікстартером замість кнопки. Якщо заводиться, отже, з мотором усе гаразд, а з електрикою доведеться розбиратися.

3 причина: запалювання

Найпоширеніша причина, чому не заводиться скутер, - несправна система запалювання. Тут справа може бути в:

  • Свічці. Поступово опір свічки зростає, що призводить до зниження потужності іскри. Її не вистачає для займання повітряно-паливної суміші. Або свічка починає пробивати на корпус, витрачаючи частину потужності повз. Перевірити це можна, викрутивши її з мотора, надівши ковпачок ВВ-проводу і спробувавши покрутити колінвал стартером. Якщо іскра біла і яскрава - добре. Коли синя або зелена, потрібно міняти.
  • Високовольтному дроті. Провід теж втрачає опір і знижує потужність іскри. Ще його ізоляція починає пропускати струм назовні, що особливо позначається на роботі двигуна скутера в сиру погоду. Перевірте опір дроту мультиметром. Якщо високий (понад 0,2-0,3 Ом) - під заміну.
  • Котушці та модулі запалювання CDI. Знайдіть аналогічні елементи на робочому мопеді у друга і встановіть їх на свій. Якщо не заводиться скутер, значить справа не в них. У разі вдалого пуску, купіть новий модуль або котушку.
Можна спробувати почистити свічку на місці, видаливши чорний нагар або білі відкладення. Це на випадок, якщо до магазину з новими свічками далеко.

У ВВ-проводу китайських моделей цікаве кріплення головки, що надівається на свічку. Кабель вставлений в отвір, а зі зворотного боку прикручений саморізом. Поступово там втрачається контакт. Розберіть з'єднання, відріжте 2 см кабелю, прикрутіть головку заново. Почистіть і підіжміть охоплювальні контакти всередині самої головки.

4 причина: паливний насос або клапан

На скутерах із нижнім розташуванням бака використовується паливний насос. Щоб його перевірити, виконайте такі дії:

  1. Розберіть обшивку.
  2. Зніміть шланг від карбюратора.
  3. Натисніть на кнопку електростартера.
  4. Якщо бензин "випльовується", значить насос робочий. Коли палива немає, потрібна заміна.
Паливний клапан у моделей з верхнім баком перевіряється аналогічним чином.

5 причина: забився карбюратор

Часом не заводиться скутер через засмічення карбюратора смолистими речовинами, присутніми в бензині. Знадобиться демонтувати вузол, продути його спеціальною рідиною під тиском, щоб очистити канали жиклера, повітряні шляхи і голку від нальоту. Тоді знову формування повітряно-паливної суміші буде правильним.

6 причина: ГРМ у 4Т

У скутерів з 4-тактним двигуном можуть збитися мітки ГРМ. Це відбувається через розтягування ременя або ланцюга. Перевірте правильність встановлення міток шківів і зірочок, знайшовши відповідну схему для свого мопеда в інтернеті. Якщо видно, що мітки не збігаються, замініть привід.

Часом ГРМ може порватися, якщо його міняли пізніше за встановлений регламент, що часто трапляється під час купівлі скутера б/в.

7 причина: зношена поршнева

Іноді не заводиться скутер через вироблення в циліндрі. Тоді поршень не може створити потрібний тиск, нагрівши повітря, щоб суміш запалилася від іскри. Зазвичай це трапляється на мопедах з великим пробігом.

Заміряти компресію можна компрессометром, викрутивши свічку і встановивши на її місце наконечник приладу. В ідеалі потрібно 10 атм і вище. Якщо нижче 7 атм, доведеться робити капітальний ремонт двигуна скутера.

Раптом не заводитися через низьку компресію мопед не може, тому така проблема проявлятиметься поступово з наростаючим ефектом.

Можливо, застосувавши описані в огляді поради, ви знайдете причину несправності, усунувши яку, почуєте приємний гуркіт двигуна скутера.