Електроклапан встановлюється на скутери з електронним запалюванням, і працює в автоматичному режимі без участі райдера. По-іншому, цей пристрій називається пусковим збагачувачем. Часом він виходить з ладу, і деякі мої клієнти цікавляться, чи можна їздити без електроклапана на скутері. Сьогодні я розповім його будову, принцип роботи, щоб ви розуміли призначення вузла. А потім відповім, на чому позначиться відсутність збагачувача, і що потрібно зробити, щоб їздити на мопеді без нього (хоча б тимчасово). Поради ґрунтую на власному досвіді, оскільки я майстер з ремонту мотоциклів і скутерів, який співпрацює з МотоЗілла 10 років.
Призначення і пристрій електроклапана
Щоб розібратися, чи можна їздити без електроклапана на скутері, спершу розповім як він влаштований і навіщо потрібен. Передпусковий збагачувач являє собою металевий шток з голкою, що висувається. Вузол встановлюється безпосередньо в карбюратор і перекриває або відкриває додатковий обвідний канал для подачі бензину. Управління здійснюється від замка запалювання і відбувається автоматично, коли ви вмикаєте пуск на ручці.
Електромагнітний клапан на скутері необхідний для правильної роботи двигуна на холодну. Він полегшує запуск силової установки. Коли на нього подається живлення, канал з паливом відкривається, суміш стає збагаченою. Після того як мотор завівся і прогрівся, обвідний канал перекривається. Це в свою чергу:
- стабілізує оберти;
- сприяє економії палива;
- ДВЗ не буде глухнути при різкому натисканні на ручку газу.
Завдяки передпусковому підігрівачу двигун швидше виходить на робочий температурний режим.
Як поводиться двигун скутера без електричного клапана
Як майстер з ремонту мототехніки, зазначу, що їздити без електроклапана на скутері важко, оскільки:
- мотор важче заводиться;
- довше прогрівається;
- може не тримати холості оберти (вам доведеться постійно підгазовувати ручкою, щоб не заглохнути).
Я вважаю, що така експлуатація - це знущання над мопедом і над собою. Краще не мучитися, а купити новий електроклапан для скутера, встановити його і забути про проблему.
Що робити, якщо потрібно тимчасово їздити без електроклапана
Але буває, що потрібна вам запчастина відсутня в магазині або ви зробили замовлення в МотоЗіллі, і чекаєте кілька днів доставки Новою Поштою в своє місто. Чи можна пару днів їздити без електроклапана на скутері, і як це виконати практично, описую далі на основі свого досвіду.
Щоб двигун не глухнув без передпускового збагачувача, необхідно витягти клапан із карбюратора. Отвір, що залишився, закривають щільною заглушкою, щоб там не було підсосу повітря. Але тоді суміш під час запуску буде бідною. Тому на карбюраторі гвинтом кількості додають бензин, щоб запуск давався легше. Як я помітив, у таких випадках знадобиться і регулювання гвинтом якості, щоб скутер без електроклапана працював нормально і після прогріву. Вихід на робочу температуру стане більш затяжним, зросте витрата.
Деякі майстри встановлюють замість клапана кульовий кран з додатковим каналом подачі бензину від другої ємності. Її кріплять у багажному відсіку. Управління ручне. Перед кожним пуском потрібно відкривати кран, а після запуску - закривати. Це повторює функцію пускового збагачувача, тільки дуже примітивно і незручно.
Я вважаю, що таке припустимо тільки на рідкісних (старих) скутерах, до яких не знайти потрібний карбюратор для ремонту, тому доводиться встановлювати запчастини від інших мопедів. Тоді виникають ситуації, що електроклапан просто не поміщається (впирається в амортизатор або інші деталі). Ось тут допустимий "колгосп". У всіх інших ситуаціях виберіть карбюратор з клапаном або окремо електроклапан на МотоЗілла.
Підбиваючи підсумок обговорення, чи можна їздити без електроклапана на скутері, зазначу, що самому двигуну нічого не буде. Карбюратор від цього теж не постраждає. Постраждаєте ви, коли мопед затихне несподівано на перехресті або де-небудь за містом. Тому краще не експериментуйте, а відразу підберіть новий пусковий збагачувач Honda або іншого бренду в каталозі МотоЗілла.
0 коментарі