Газ до відсічки, пісок летить на спину, настрій - відірватися на повну
Кросові мотоцикли відрізняються доступною ціною завдяки простій комплектації, тому саме з них починається перший досвід деяких райдерів. Та й вигляд у них крутіший, ніж у скутерів, а значить у 16 років вибір очевидний. Кинути виклик звивистій трасі не проти і дорослі. На подібній мототехніці влаштовують справжні змагання з призовими місцями, що теж змушує деяких шукати для себе "кросач". Представляємо вам чесний огляд семи особливостей кросових мотоциклів, щоб ви розуміли, у що "вплутуєтеся".
Дивіться в нашому каталозі запчастини до скутерів у Львові та інших містах України
1 Високообертові двигуни 2Т і 4Т
Кросові мотоцикли бувають із 2-тактними та 4-тактними двигунами. Найпопулярніші моделі серед перших - Yamaha YZ125, KTM 250SX. У цих же фірм є аналогічні версії 4Т з об'ємом двигуна 250 і 450 "кубів". Майже всі моделі для кросу розраховані на швидкий розгін і часті гальмування, що зумовлено особливостями траси (коротка пряма ділянка, трамплін, поворот тощо). Зважаючи на це, вам доведеться часто підтримувати оберти у верхньому діапазоні, "підтравлювати" зчепленням, щоб різко піти після повороту. Тому підвищеної витрати палива не уникнути - тут потрібно змиритися.
Особливості 2-тактних кросових байків 2-тактних
Низький центр ваги і полегшена маса двотактників забезпечує кращу керованість. Зазначимо, що двигуни 2Т на кросових мотоциклах не призначені для примусового уповільнення швидкості ходу техніки. Кинули ручку газу, а байк котиться так само хвацько, як і до цього - тільки вухам легше)) Тому, купуючи кросовий моцик з 2-тактним двигуном, доведеться активно працювати самому: часто зміщуватися вперед-назад, гальмувати. Звідси прискорений знос деталей ДВЗ, зчеплення, коробки, гальмівної системи. Запчастини доведеться міняти частіше.
Ще майже всі 2Т працюють із верхів. Тобто спочатку розгін дуже повільний, а потім вони "вистрілюють" (а іноді й буквально стріляють у разі погано відрегульованого карбюратора або коли свічка пробиває на корпус). Якщо перед підйомом не встигли розігнатися, то заїхати навряд чи вийде - мотор просто затихне через відсутність тяги на низах, і вам доведеться ганебно закочувати байк руками на гірку, а потім рушати.
Особливості 4-тактних кросових байків
"Кросачі" 4Т тягнуть із самих низів, тому:
- вони більш динамічні;
- райдеру доводиться менше працювати;
- відгальмовуватися перед входом у поворот можна просто, скинувши газ;
- найчастіше всі перегони відбуваються на 3-й передачі, що скорочує кількість перемикань, спрощує водіння;
- на підйом навіть без розгону моцик виїде, нехай і мляво.
Але такі кросові мотоцикли важчі й керованість у них гірша через піднятий центр ваги. А за потужністю часто вони однакові з 2Т, тому виступають в одному класі.
2 Висока посадка
Посадка на кросовому мотоциклі вища, ніж навіть на ендуро. Це допомагає добре бачити трасу, підтримувати рівновагу, швидше виставити ногу або навіть повністю схопитися на ноги, коли байк падає. У місті відмінно видно заповненість смуг, оскільки ваша голова знаходиться вище всіх дахів легкових автомобілів. Але їздити далеко шосейними дорогами на "кросачі" важкувато через підвищений опір повітряного потоку.
3 Відсутність оптики
У кросових мотоциклів відсутні:
- покажчики поворотів;
- фара головного світла;
- стоп-сигнал.
Обумовлено це тим, що на гоночній трасі ви їх все одно розіб'єте від частих падінь. Та й важить мотоцикл менше. Але врахуйте, що в темний час доби виїжджати на громадські дороги на такому транспорті заборонено. За ПДР, цей період починається із заходу сонця. Щоб ганяти по треку ввечері, знадобиться додаткове прожекторне освітлення.
4 Без АКБ
Щоб зменшити масу техніки, виробники кросових мотоциклів майже ніколи не комплектують їх акумуляторами. Це означає, що купуючи такого "двоколісного коня", вам доведеться заводити двигун кікстартером. Ніяких тобі кнопочок електростартера і комфорту. Хоча останнім часом стали з'являтися деякі моделі з маленьким акумулятором і "крутилкою".
5 Жорстка посилена підвіска
Купуючи кросовий мотоцикл, потрібно розуміти особливості його підвіски. Він призначений для бездоріжжя, трамплінів і горбів. Тому оснащується:
- повнорозмірними колесами з низькопрофільною гумою;
- вираженим протектором із бічними ґрунтозачепами;
- жорсткими газомасляними амортизаторами, що сприяють швидкій стабілізації техніки після приземлення.
На треку вам доведеться часто стояти на підніжках, тому дискомфорту не буде. А ось на рівній дорозі при тривалій їзді "п'ята точка" втомлюється швидше, тому на далекі дистанції такий байк не розрахований. Але якщо все ж таки наважитеся пройти на ньому 500 км і більше, на заправках будете їсти стоячи))
6 Полегшена маса
Продовжуючи тему зниження ваги (зараз ми не про схуднення), виробники пішли далі і видалили з кросових мотоциклів підніжки, дзеркала і більшу частину тюнінгу. Потім одумалися і деяким моделям підніжку повернули, коли побачили, що райдери кладуть мотоцикл на асфальт перед магазином))
У місті без дзеркал важче. Доводиться частіше крутити головою під час перестроювання, зате на треку під час падіння нічого не пошкоджується - встав і поїхав далі.
7 Маленький паливний бак
Якщо на ендуро бак може бути 13-18 л, то кросові мотоцикли оснащуються невеликими бензобаками до 6 л. Мета все та ж - максимально знизити вагу. Завдяки цьому корпус байка вузький, він легкий, що дає змогу здійснювати крутіші стрибки на трамплінах. При середній витраті 3 л на "сотню", максимальна дальність поїздки на одній заправці становить близько 200 км. Тому власникам кросових байків, які переганяють техніку на далекі відстані, доводиться частіше заїжджати на заправки.
Тепер ви отримали краще уявлення про кросові мотоцикли, особливості їхнього керування та експлуатації. Радимо починати з невеликої "кубатури" від 150. Якщо досвіду володіння мототехнікою до цього не було, дивіться на 4-тактні моделі - вам з ними буде простіше, але коштують вони дорожче.
0 коментарі