Скутер Yamaha: характеристики, моделі, огляд, ціни, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт і тюнінг

Скутери "Ямаха" відомі в усьому світі завдяки високій якості збірки і надійності. Компанія, що випускає їх, має вузьку спеціалізацію, сконцентрувавши виробництво на мотоциклах, мопедах, гідроциклах і снігоходах, а також човнових моторах. Власна дослідницька база допомагає розібратися в різних недоробках, тому кожна наступна модель стає кращою за попередню. З цього огляду ви дізнаєтеся, як з'явився бренд, які мопеди Yamaha найпопулярніші. Ми розкриємо характеристики техніки, дамо поради щодо ремонту та тюнінгу, а також покажемо, які запчастини на скутер Ямаха вам можуть знадобитися.

Історія виникнення бренду Yamaha

Торакусу Ямаха заснував свою компанію в Японії 1887 року. Але на початку вона займалася випуском музичних інструментів, де пріоритетним напрямком було фортепіано. Під час Другої світової війни уряд Японії конфіскував у нього завод Ямаха з обробки металу для своїх потреб. А коли 1954 року підприємство знову повернули власнику, компанія вирішила розширюватися і зайнятися випуском мотоциклів.

Цей підрозділ оформили як окрему корпорацію Yamaha Motor Company Limited. Справа настільки пішла, що вже в 1960 році було створено дочірнє підприємство для продажу техніки в США. У 1964 році виробництво було перенесено на Тайвань, а потім в Індію. З 1982 року японський концерн співпрацює з французьким виробником моторолерів Motobecane, що дало новий виток розвитку марки.

Перший мопед MF-1 мав скошену раму для зручної посадки, квадратну фару та одномісне сидіння. Зате ззаду розмістився рамковий багажник для транспортування вантажу. Моторолер SC-1 отримав двомісне сидіння з ручкою-перегородкою, але позбувся багажного відсіку. Але перші моделі мали невисокий успіх на тлі мотоциклів бренду. Однак усе змінилося з версією Passol S50, яка важила лише 45 кг і могла розвивати швидкість до 35 км/год.

Загальні характеристики

Спершу компанія випускала мопеди Ямаха тільки з 2-тактними моторами, що вирізняються простотою, високою потужністю для свого розміру, компактністю. Але поступово пріоритет перейшов до 4-тактних версій зі стабільною і тихою роботою, економічною витратою палива.

На ринок України такі скутери Ямаха потрапили в середині 1990-х рр. Це були поодинокі екземпляри, привезені моряками з Японії. На початку 2000-х рр. такої техніки з пробігом стало більше на ринку, оскільки почала налагоджуватися торгівля, встановилися логістичні шляхи.

Найпоширеніші характеристики скутерів Ямаха на той час були такими:

  • габарити - 1675х1040х670 мм;
  • споряджена маса - 78 кг;
  • висота сидіння - 705 мм;
  • колісна база - 1180 мм;
  • тип двигуна - 4-х тактний;
  • хід поршня - 40,2 мм;
  • стиснення повітря в циліндрах - 7-12 атм;
  • потужність мотора - 4,3 к.с.;
  • місткість паливного бака - 4,5 л;
  • на одній заправці запас ходу - до 360 км;
  • спосіб запуску - комбінований (кікстартер і електростартер);
  • об'єм моторної оливи в картері - 0,7 л;
  • специфікація оливи - 10W-40;
  • шини передні та задні - 80/100-10;
  • гальмівна система - барабанна або дискова;
  • вантажопідйомність - 150 кг;
  • сидіння - полуторне з невеликим багажником;
  • фари - галогенні;
  • дискові ободи.

Японські скутери розраховані на бензин АІ-95, хоча наші користувачі заливали в них і АІ-92. Майже всі моделі були з повітряним охолодженням, але зустрічалися модифікації і з рідинною системою.

Моделі скутера Ямаха

Поступово концерн розвинувся і випустив велику кількість скутерів Ямаха. Серед особливо популярних моделей були або залишаються:

  • Yamaha JOG. ( Фото + фото ). Одна з найпоширеніших модифікацій. Конкурент Хонда Діо та Сузукі. Має об'єм ДВЗ 49,9 см і потужність 4,2 к.с. При оборотах 8500 за хвилину мопед розганяється до 60 км/год. Невелика вага 79 кг дозволяє легко перекочувати скутер через сходи та інші перешкоди. Через сайти, що доставляють б/в техніку з Японії, такий можна замовити від 23000 грн.
  • Yamaha Champ. ( Фото + фото ). В Україні відомий з кінця 1990-х рр., хоча модель була випущена у 1984 р. Відрізняється квадратною фарою та дизайном у ретро-стилі. Примітний потужністю 6,3 к.с., що непогано для такого малюка. Зараз його можна купити із пробігом від 8000 грн.
  • Yamaha Vino. ( Фото + фото ). Одна з найцікавіших версій Ямаха скутера з дизайну, що відносить його до перших моделей. Важить легше за інших – всього 69 кг, тому набув поширення серед дівчат. Має бак ємністю 5 л для великої дальності ходу. Випускався у різних кольорах кузова, включаючи блакитний, коричневий, золотий.
  • Yamaha Axis. ( Фото + фото ). Потужний японський скутер Ямаха з двигуном, що видає 6,8 л.с. за обсягом 49,9 см³. Випускався з карбюратором, варіативною коробкою передач та акумулятором 12В/7 Ач. Це простий і витривалий японець, який навіть через 20 років служить і залишається надійним.
  • Yamaha GEAR. ( Фото + фото ). Більш сучасна утилітарна модель із 4-х тактними моторами. Має невеликий багажник над передньою фарою та просторий задній майданчик. Виробник наділив його одним із найбільших баків для скутера – 7,5 л. Але ці зміни призвели до збільшення спорядженої маси до 98 кг.
  • Yamaha Mint. ( Фото + фото ). Скутер випускався протягом 12 років із 1986 по 1998 рр. Видавав 4,3 л.с. при 5500 об/хв. Відрізнявся компактними габаритами та невеликою висотою. На відміну від інших моделей, базувався на 8-дюймових дисках, а не 10-дюймових.
  • Yamaha BWS. ( Фото + фото ). Японський мопед відрізняється інноваційним дизайном із двома круглими фарами спереду, розміщеними над самим крилом. Двомісне сидіння з рельєфним роздільником дозволяло комфортно вміщатися двом пасажирам. При цьому розробники змогли запровадити невеликий багажник ззаду. Робочий об'єм двигуна складав 150 кубиків, а потужність – 10,8 л. На трасі мопед розганявся до 100 км/год. Випускалися версії BWS підвищеної прохідності з агресивним протектором, які підходили як для міської експлуатації, а й бездоріжжя.
  • Yamaha Aerox. ( Фото + фото ). Спортивний скутер Ямаха з шинами 130/60-13, 50-кубовим двигуном та 7-ми літровим баком. Випускається досі. Підходить для траси, оскільки розганяється до 100 км/год.
  • Yamaha MLN. ( Фото ). Міська двомісна модель. Буває з 4-х тактним двигуном на 50 або 110 кубиків. Наділено електронним запалюванням CDI. Старша версія видає 7 л. та розвиває швидкість до 70 км/год. Випускається досі.
  • Yamaha Cygnus. ( Фото + фото ). Модель, що побачила світ у 2007 році. Оснащується потужним двигуном 125 см з віддачею 11 к.с. Має високі сидіння 785 мм, тож підходить для високих людей. Базується на 12-дюймових колесах із литими дисками. Інжекторне упорскування забезпечує економну витрату пального. Із пробігом такий можна купити від 50 000 грн.
  • Yamaha ZUMA. ( Фото + фото ). Утилітарна модель підвищеної прохідності. Має роздвоєну оптику, широке сидіння, протектор із вираженими ґрунтозачепами. Передні та задні гальма – дискового типу. Мотор об'ємом 125 см видає до 12,5 л.с. У скутері застосована рідинна система охолодження та інжекторне упорскування.
  • YAMAHA TMAX. ( Фото + фото ). Мототехніка у форматі максі-скутера. Має вітрове скло, роздільне двомісне сидіння, гарні обтічники. ДВС на 530 см генерує 45 к.с. Великий бензобак 15 л дозволяє рідше зупинятися на заправках. Загальна вага скутера складає 216 кг. Розмір дисків – 15 дюймів. З пробігом такі продаються від 2 до 10 тис. доларів, а новий можна купити за 837 000 грн.

Такий достаток техніки на ринку призвів до великого попиту на запчастини для скутерів Ямаха. Тому сам виробник та інші заводи продовжують їх випускати за різними цінами.

Скутер Yamaha: фото реальних власників

Ямаха: відео огляд скутера від власників

Запчастини на скутер Yamaha: основні розхідники, що ламається найчастіше

Хоча японські мопеди Yamaha є досить надійними, періодично їх доводиться ремонтувати. Одні поломки настають внаслідок природного зношування деталей, інші – через конструктивні особливості. Наприклад, власники максі-скутерів скаржаться на потрапляння крапель дощу у відсік з акумулятором , який розташований ліворуч від керма. Від цього окислюються контакти, пропадає харчування. Ще у максі-скутерів Ямаха виникають проблеми із водяною системою охолодження. Помпа може протікати, через що падає рівень антифризу. Це призводить до попадання повітря в контур, перегріву двигуна. Як наслідок веде ГБЦ. Щоб запобігти цьому, потрібно стежити за рівнем у системі і вчасно замінити ремкомплект помпи . Якщо потік радіатор , його не паяють, а змінюють на новий, щоб не було неприємних сюрпризів у дорозі.

Серед інших поломок, що потребують ремонту та запчастин на скутер Ямаха, такі:

  • Гальмівна система. Падіння чи надмірне зусилля при натисканні призводять до деформації важеля гальма чи зчеплення. Трос гальма розтягується, що погіршує зведення колодок .
  • Трансмісія. Ремонт варіатора найчастіше полягає у заміні роликів . Вони деформуються, погіршується їхня робота з виведення шківа на крайнє становище. Рідше доводиться міняти крильчатки та щоку варіатора. Буває розтягуються пружини колодок зчеплення. Ремінь варіатора теж відноситься до витратних елементів.
  • Електрика та запалювання. По електриці може знадобитися заміна реле поворотів . Воно перестає блимати і лампа горить постійно. Замок запалювання може спершу підклинювати рідко, але потім зовсім не провернутися. Котушка запалювання та комутатор можуть не видавати необхідної напруги для роботи свічки. Трапляються поломки реле стартера , через що лунає хрускіт або неможливо запустити мопед з кнопки. Кінцеві вимикачі перестають спрацьовувати, через що відмовляють інші системи.
  • Паливна система. Якщо карбюратор забився або тече, його можна почистити та замінити ремкомплектом . Коли вузол старенький, не хочеться поратися з ним, простіше купити новий карбюратор на скутер Ямаха. Періодично власникам мопедів японського бренду доводиться змінювати і паливні крани . Версії з інжектором, що забезпечують економне споживання пального, потребують заміни форсунки . Необхідно стежити за цілісністю паливних шлангів , які протираються з часом.
  • Підвіска та ходова. Їзда поганими дорогами призводить до зношування амортизаторів . Якщо на штоках збирається бруд та реагенти, страждають ущільнювачі . У моделях із кульовими опорами зношуються ці деталі, що згладжують нерівності дороги.
  • Вихлопна система. Глушники забиваються всередині кіптявою, що звужує їхню пропускну здатність. В результаті скутер втрачає тягу. Його можна прочистити чи замінити на новий. Те саме стосується і коліна глушника.

Нерідко власники скутерів Ямаха падають, що призводить до пошкодження двоколісного транспорту. Тоді заміні підлягають покажчики поворотів , фари , пластик кожуха. Останній зазвичай паяється, шліфується та фарбується з балончика. Але можна купити нову обшивку . Рама досить міцна і деформується лише за ДТП. Щоб не гріти для вирівнювання металу, послаблюючи його структуру, краще купити нову раму на скутер Yamaha.

Капітальний ремонт двигуна скутера Ямаха зазвичай потрібний через 100 000 км пробігу. Але, якщо не доглядати правильно свою двоколісну техніку, втручання знадобиться раніше. При цьому заміні підлягають поршнева група та блок циліндра. Якщо розтин та дефектування показали, що в циліндрі немає задир або еліптичної виробки, можна обійтися заміною кілець або поршнів . Розтин ГБЦ вимагатиме заміни прокладок двигуна . При повному капітальному ремонті змінюють колінвал із шатунами , головку циліндра , розподільний вал . Якщо не хочеться витрачати час на ремонт, тоді купують двигуни у зборі та просто встановлюють їх на мопед.

ТО для скутера Ямаха

Для безперебійної експлуатації скутера Ямаха важливо дотримуватися регламенту ТО, встановлений виробником. Він наводиться в інструкції з експлуатації. Якщо ви купили мопед із пробігом, тоді знайти повну карту технічного обслуговування вашої моделі Yamaha можна в інтернеті. Ось загальний регламент, що підходить для більшості 4-тактних моделей цього бренду:

  • заміна олії в ДВЗ - 3000 км (заливається 10W-40, необхідно близько 700 мл);
  • повітряний фільтр – 3000 км;
  • масляний фільтр – 3000 км;
  • олія в редукторі - 5000 км (в'язкість 80W-90, необхідно 100 мл);
  • ремінь варіатора - 5000 км або раз на 5 років;
  • антифриз - 10000 км або раз на 2 роки;
  • олія у вилці – раз на 2 роки;
  • свічка запалювання - 5000 км або раз на 2 роки.

Оригінальний ремінь варіатора на скутер Ямаха прослужить 10 000 км або 10 років, але його ціна висока. Тому простіше купити китайський аналог за доступною вартістю, хоч і з меншим ресурсом. Свічки запалювання можуть вийти з ладу раніше. Це відчувається за пропусками запалювання, бавовною, падіння тяги. Тоді розхідник змінюється достроково. У максі-скутерів Ямаха інтервал обслуговування збільшено до 10-12 тис. км. пробігу. Сам перелік витратних елементів ідентичний.

Як правильно обкатати скутер Yamaha?

Коли зробили капітальний ремонт двигуна, якийсь час доведеться їздити повільніше. Цей період називається обкаткою та становить 1000-1500 км. Головна мета – не перевантажувати ДВЗ, доки він не має повноцінного відведення тепла через поршневі кільця. Саме через них двигун у камерах згоряння відводить тепло від поршнів до блоку. У момент торкання обороти мають бути не вищими за 50%. Максимальна швидкість не повинна перевищувати 45 км/год. Коли кільця притерлися, двигун можна навантажувати звичайним способом. Після 500 км обкатки змінюється моторне масло, оскільки в піддоні накопичується дрібна стружка. Через певний період обкатки мастило змінюється ще раз.

Як правильно вибрати та купити б/в скутер Yamaha?

Японські скутери Ямаха вибирають підлітки, люди середнього та старшого віку. Сфери експлуатації залежить від конкретної моделі. Якщо потрібно їздити на роботу, достатньо версії на 50 кубиків потужністю 4-6 л. Для поїздок на рибалку, в магазин, вибирають утилітарну модель GEAR з переднім та заднім багажником. Для виїзду на бездоріжжю знадобиться ZUMA. Подорожі між містами України будуть легшими на потужніших скутерах TMAX або Cygnus.

При виборі мопеда звертайте увагу на наявність патьоків. Для цього попросіть власника не мити двигун, редуктор чи варіатор. Жирні сліди вкажуть на пересохлі прокладки, можливе олійне голодування вузлів. Якщо все сухо, перевірте запуск. Попередньо доторкніться до мотора рукою – він повинен бути холодним. Якщо ДВС запускається відразу, значить компресія та запалення в нормі. Ускладнений запуск вимагає пошуку причини і стане підставою для торгу. Огляньте раму та інші металеві деталі щодо корозії. Якщо вона є, необхідно зачищати ділянку, грунтувати і фарбувати. А якщо ні, то в майбутньому доведеться змінювати всю раму.

Чотиритактні скутери можна перевірити додатково. Для цього заведіть мопед і різко вичавте ручку газу кілька разів, піднявши оберти до максимуму. З вихлопної не повинно бути сизого диму. Якщо він є, значить кільця вже залягли, впала компресія або в циліндрах з'явився великий виробіток. Це привід значно знизити ціну чи відмовитися від покупки.

Документи для їзди на скутері Ямаха

Які необхідні документи для їзди скутером Yamaha залежить від об'єму двигуна. На моделях із моторами 49,9 см³ досить відкритої категорії А1. Для версій мопеда з моторами 110, 125 і більше кубиків потрібна категорія А. Права можна отримати в сервісному центрі МВС після успішного складання теоретичного та практичного іспитів. Щоб бути допущеним для складання іспиту, потрібна медична довідка та підтвердження пройденого навчання. Вартість витрат на це становить 6000-10000 грн. – все залежить від міста. Для виїзду на дороги громадського користування потрібна реєстрація техніки в МВС та оформлення страховки.

Тюнінг скутера Yamaha

Власники скутерів Ямаха, які бажають покращити зовнішній вигляд або характеристики своєї двоколісної техніки, можуть вдатися до тюнінгу. Серед можливостей зміни мопеда є такі варіанти:

  • Підігрів ручок . Підійде для тих, хто експлуатує мопед до пізньої осені або починає їздити провесною. Поліпшення не дасть замерзнути рукам на швидкості.
  • Сигналізація . Заблокує запалення, не давши запустити двигун. Стане в нагоді, якщо потрібно ненадовго залишити транспорт під магазином або під'їздом.
  • Кофри та багажні сітки . Аксесуари дозволяють розширити місце для вантажу, що оцінять рибалки або ті, хто їздить на дачу в магазин.
  • Аудіосистема . Видає гучний звук, а плеєром виступає смартфон. Дозволяє слухати улюблену музику, пересуваючись на скутері.
  • Утримувач телефону . Встановлюється на кермо. Використовується кур'єрами для показу маршруту.
  • Колісні диски . Змінюють образ штатного мопеда, за рахунок іншого розташування спиць.
  • Накладки на глушник . Захищають ноги від зіткнення з розігрітим металом. Панель містить напис бренду, підкреслюючи японське походження вашої техніки.

Можна повністю замінити глушник на новий з незвичайним дизайном , що теж виділить ваш мопед Ямаха перед стоковими версіями. Найчастіший запит власників – як збільшити максимальну швидкість скутера YAMAHA GEAR. Для цього у варіатор встановлюється нова щока з меншим діаметром, а також змінюються ролики на легші. Це дозволяє швидше розкручувати трансмісію і підвищує момент, що крутить. У результаті підвищується максимальна швидкість та маневреність.

Відгуки про скутер Ямаха від справжніх власників

Андрій, Yamaha Aprio Jog, час експлуатації – 3 роки

Купив новий японський скутер Ямаха. За 3 роки нічого не робив, крім заміни фільтрів та олії. Вважаю цю техніку найнадійнішою. Мопед впевнено їде 60 км/год, динаміки вистачає. Сподобалося, що блокується переднє та заднє колесо, а також місце, куди вставляється ключ. Навіть із такою штатною протиугінною системою його важко покатати, якщо розкриють гараж. З мінусів - голосно торохтить і витрата бензину до 3,5 л.

Сергій, Yamaha GEAR, час експлуатації – 6 років

Вважаю цей скутер найкрасивішим, невибагливим та надійним. Хороша динаміка міста. Мені зі зростом 175 см дуже комфортно на ньому. За ціною – це нормальна техніка, що довго служить і рідко ламається.

Іван, Yamaha Jog, час експлуатації – 17 років

Купив новий скутер та володію ним майже 20 років. Вибирав між Хонда Діо та Ямахою. Про вибір не пошкодував. Розганяється швидше за Хонди, в експлуатації простий. З недоліків - для зростання 181 см трохи закороткий, але я вже звик. Ще я мав складнощі з купівлею ремкомплекту карбюратора. Тому раджу знайти хороший магазин із запчастинами та замовити заздалегідь, щоб потім не витрачати час на пошуки та очікування, коли буде потрібно ремонт.

Популярні питання та відповіді про скутер Ямаха

Чи станеться приріст потужності, якщо заглушити “екологію”?

На деяких скутерах Ямах є елементи для зниження токсичності вихлопу. Якщо їх заглушити, потужність не зростає. Може навіть навпаки зменшитись.

Чи є оригінальний тюнінг Ямаха?

Компанія YAMAHA не випускає оригінальні деталі для тюнінгу. Зате це роблять інші фірми, а ціна таких запчастин доступніша.

Як збільшити максимальну швидкість 50-кубового скутера YAMAHA?

Для збільшення швидкості змінюють щоку (передній варіатор) та ролики. Потрібний диск меншого діаметру та легші ролики. Це підвищує швидкість до 70 км/год.

При їзді по купи мопед Yamaha Jog 39 ZR видає сторонній звук - це нормально?

У всієї лінійки є люфт редуктора заднього колеса, тому при їзді без натискання на педаль газу нерівною дорогою виникає деренчання, гучний металевий звук. Це не потребує ремонту.

Чи правда, що у деяких скутерів Ямаха проблемна помпа?

Так, такий недолік є. Раз на 8000 км необхідно міняти сальники помпи, а краще всю помпу, щоб вона несподівано не відмовила в дорозі.