Деякі мої клієнти зіткнулися з ситуацією, коли їхній скутер нормально заводиться і працює на холостому ходу, але не набирає швидкість понад 60 км/год. Звісно, йдеться про двоколісні засоби з двигунами 150 кубиків, здатні їздити до 130 км/год. У цій статті я вирішив докладно описати, що робити, якщо скутер не їде при повному газі. Але проблема може з'явитися і у малопотужних моделей на 50 кубів, тільки там обмеження швидкості виникає на 40-50 км/год. Ця інформація допоможе послідовно перевірити свій байк. Нагадаю, мене звати Андрій, і я майстер з ремонту мотоциклів і скутерів, який співпрацює з МотоЗіллою вже 10 років.
Перевіряємо покроково, чому скутер не їде при повному газі
Одразу скажу, що причин, чому скутер не їде, коли ви викручуєте ручку газу на повну, - близько 10. Визначити одразу правильну з них без екстрасенсорних здібностей неможливо. Тому раджу покроково перевіряти можливі причини. Наведу керівництво від простого до складного.
Причина №1 - низька якість бензину
Часом паливо низької якості, тому погано згорає в циліндрах. Мопед просто не тенять. Відчуття, що його хтось тримає за зад під час розгону. При цьому можуть спостерігатися проблеми із запуском, особливо восени або навесні, коли на вулиці досить прохолодно. Моя порада - злити сумнівне пальне (якщо ви заправлялися на невідомій і новій для вас АЗС), і заправитися на АЗС поважного бренду.
Причина №2 - проблеми з карбюратором
Можливо, збилися налаштування карбюратора. Якщо на холостому ходу ДВЗ працює нормально, тоді гвинт якості не чіпаємо. Раджу трохи покрутити гвинт кількості за годинниковою стрілкою. Так ви збагатите суміш. Але може зрости витрата палива.
Іноді скутер не їде при повному газі через забиті жиклери в карбюраторі. Вузькі канали заростають нальотом від різних присадок у паливі. Поступово знижується пропускна здатність, тому двигуну не вистачає бензину. Розберіть карбюратор і прочистіть жиклери спеціальною очисною рідиною. Їх можна потім продути стисненим повітрям, що подається від компресора. Потім зберіть все назад і перевірте роботу мопеда.
На моїй практиці майстра з ремонту скутерів траплялися випадки, коли мопед не їхав за повного газу через підсмоктування повітря. Зазвичай це виникало на з'єднаннях у карбюраторі. Несанкціонована подача порушує регулювання, збіднює суміш, скутер перестає тягнути на підвищених обертах. Раджу розпорошити навколо карбюратора засіб для виявлення підсосу в момент, коли ДВЗ працює. Це допоможе знайти негерметичне місце (коли ви потрапите на точку витоку, двигун почне працювати нормально, оскільки на мить негерметична ділянка перекриється). У своїй майстерні я знаходжу складніші місця підсосу:
- Відключаючи паливну магістраль.
- Закриваючи всі виходи плівкою.
- Підключаючи карбюратор до компресора, що подає стиснене повітря.
- Бризкаючи на карб мильним розчином.
З місця витоку почне виходити повітря, що легко помітити візуально.
Причина №3 - погана свічка
Підвищений опір у свічці запалювання - ще одна часта причина, яку я зустрічаю у своїй практиці. Через таку свічки іскра недостатньо потужна, щоб повноцінно підпалювати суміш, тому скутер не їде на повному газі. Раджу спершу спробувати почистити свічку від нагару (якщо він є), а краще відразу замінити на нову.
Причина №4 - зламаний бензокран
Можливо, кран, що відкриває подачу бензину на карбюратор, не відкривається повністю. Рекомендую замінити деталь.
Причина №5 - забитий бензиновий фільтр
Паливний фільтр поступово забруднюється, тому його пропускна здатність падає. Брак палива - пряма причина, чому скутер не розвиває швидкість понад 60-70 км/год. Замініть фільтр на новий.
Причина №6 - забруднений повітряний фільтр
Повітря необхідне для повноцінного згоряння палива. Якщо його не вистачає, потужність падає, відповідно скутер не тягне. Замініть повітряний фільтр на новий.
Причина №7 - неправильні зазори клапанів
Поступово теплові зазори в клапанах змінюються. Це порушує подачу повітря і відведення відпрацьованих газів. Рекомендую зняти клапанну кришку, виставити циліндр у верхню мертву точку, перевірити щупом зазори. За необхідності, відрегулюйте їх, встановивши 0,05 на впуску і 0,1 на випуску. При складанні не забудьте встановити нову прокладку клапанної кришки.
Причина №8 - несправна котушка і бронепровід
Коли котушка запалювання виробляє недостатню напругу, немає нормальної іскри. Перевірити котушку можна мультиметром. Якщо вона в порядку, можливо, збільшився опір у бронепроводі. Тоді його потрібно замінити.
Причина №9 - низька компресія
Часом старий скутер не їде при повному газі, оскільки на стінках циліндрів уже сильний знос, і не утворюється достатня компресія під час стиснення поршнем. Викрутіть свічку, встановіть компрессометр, заміряйте показання. Якщо менше 10 атм, раджу замінити поршневі кільця. Якщо не допоможе - тоді капітальний ремонт ДВЗ скутера.
Причина №10 - поломка варіатора
Дуже рідкісна причина на моїй практиці - несправність варіатора, через що скутер набирає оберти тільки до 3000 за хвилину, а потім не може збільшити їх. Але в домашніх умовах ідентифікувати це складно, тому звертайтеся в сервіс. А щоб відремонтувати мопед своїми руками в простіших випадках, ви завжди можете знайти якісні запчастини для скутера в МотоЗілла.
0 коментарі