Регулювання карбюратора бензокоси/мотокоси: як правильно налаштувати?

Завів мотокосу, 5 хвилин попрацювала, двигун заглох. Після цього не заводиться.

Такий сценарій знайомий багатьом власникам бензинових тримерів. Читаємо, що робити, і як налаштування карбюратора може допомогти.

Мотокоса, бензокоса, бензотример - усе це назви одного інструменту, який застосовують комунальні служби та власники приватних будинків, щоб підрізати траву на великій площі. На відміну від газонокосарок, з ними зручно переміщатися по горбистих ділянках. А наявність бензинового двигуна дозволяє працювати далеко від дому, чого не можуть дозволити собі мережеві моделі. Потужність у нього за рахунок ДВЗ набагато вища, ніж у акумуляторних аналогів. Щоб інструмент працював ефективно, періодично потрібне регулювання карбюратора бензокоси. Як його виконати правильно своїми руками ми розповімо в цій короткій інструкції.

Як зрозуміти, що потрібне регулювання карбюратора бензокоси?

На заводах, що випускають бензокоси, карбюратори мають налаштовувати для оптимальної роботи, щоб покупець міг розпакувати товар, залити бензин з мастилом і одразу приступити до косіння трави. Але не всі тримери приходять правильно відрегульованими, тому таку роботу потрібно робити самостійно. Причому після обкатки двигуна (коли здійснювався активний покіс трави кілька днів поспіль), знову може знадобитися регулювання карбюратора мотокоси, оскільки деталі притерлися і функціонують по-іншому.

Вміти правильно налаштувати бензинову косу потрібно і після тривалого простою, коли нею не користувалися рік і більше. Зміна вологості повітря або навколишньої температури часом призводить до порушень у роботі паливної системи бензокоси. Перехід на пальне, куплене на іншій АЗС, теж може змінити характер роботи агрегату. Тример під час регулярного використання постійно піддається власним вібраційним навантаженням, що вимагає внесення коригувань у налаштування паливної системи.

Власники бензоінструменту мають знати ознаки, що вказують на необхідність регулювання карбюратора мотокоси:

  • збільшення витрати палива;
  • ДВЗ глухне під час відпускання скоби газу;
  • під час натискання на газ мотор захлинається;
  • мотокоса сильно верещить під час роботи;
  • не вистачає потужності, щоб косити густу траву або жорсткі стебла;
  • двигун повільно реагує на натискання скоби газу;
  • підвищилася димність вихлопу, хоча пропорції змішування оливи і бензину правильні.

Пристрій і принцип роботи карбюратора на мотокосі

Щоб розібратися, як відрегулювати карбюратор мотокоси, потрібно трохи розуміти його будову і принцип роботи. На всіх моделях бензинових тримерів (Oleo-Mac, Woodman, FS та ін.) вузол для змішування повітря з паливом складається з:

  • алюмінієвого корпусу;
  • каналу для подачі повітря і дросельної заслінки;
  • мембрани;
  • розпилювача;
  • поплавкової камери;
  • жиклерів, що пропускають пальне при відкритій і закритій заслінці.

Усередині карбюратора бензин і повітря змішуються в потрібній пропорції для подачі в камеру згоряння і займання. Неправильне налаштування спричиняє втрату потужності та перевитрату пального. Робота з такою мотокосою - одна мука.

Для регулювання карбюратора мотокоси передбачено три гвинти:

  • Т - відповідає за налаштування ходу дросельної заслінки.
  • L - регламентує подачу палива і повітря на низьких обертах.
  • Н - дозує пальне для роботи на високих обертах.

Мета регулювання карбюратора бензинового тримера - домогтися рівної роботи мотокоси на холостих обертах, щоб вона не глохла, але при цьому економно витрачала пальне. Ще під час натискання на курок газу оберти мають швидко набиратися, щоб вистачало потужності косити бур'ян.

Інструкція з регулювання карбюратора бензокоси

Принцип налаштування карбюратора бензокоси схожий на моделях різних брендів (китайських, японських, німецьких, американських), але саме розташування гвинтів може відрізнятися. Тому знайдіть до своєї моделі інструкцію з експлуатації або скачайте її в інтернеті, щоб знати, який гвинт за що відповідає. Знадобиться викрутка і свічковий ключ.

Щоб правильно відрегулювати карбюратор мотокоси, виконайте такі дії:

  1. Відкрутіть корпус повітряного фільтра і видаліть саме фільтрувальне кільце (згодом його можна промити бензином або замінити на нове).
  2. Викрутіть свічковим ключем свічку. Вивчіть її на предмет нагару, за необхідності очистіть щіткою по металу, виставите зазор на електроді 0,6 мм. Для цього скористайтеся спеціальним щупом.
  3. Демонтуйте основу повітряного фільтра.
  4. Налаштуйте холостий хід регулятором Т, що керує дросельною заслінкою. Відкрутіть контргайку і відкрутіть проти годинникової стрілки гвинт Т доти, доки не зникне вільний хід троса, що тягне заслінку. Під час натискання скоби газу на ручці, вона повинна відкриватися повністю. Зафіксуйте положення гвинта контргайкою.
  5. Закрутіть за годинниковою стрілкою до кінця гвинт подачі палива (Н), а потім відкрутіть 1,5 обороту назад (це заводське налаштування).
  6. Зберіть усі елементи корпусу повітряного фільтра, вкрутіть свічку запалювання.
  7. Запустіть двигун, смикнувши за тросик ручного стартера. Якщо мотокоса захлинається, викрутіть гвинт подачі палива на низьких обертах (L) проти годинникової стрілки. Коли обертів не вистачає, вкрутіть гвинт L за годинниковою стрілкою, щоб додати швидкості обертання.

За місцем можна виконати більш тонке налаштування карбюратора бензотримера гвинтом Н (високі оберти). Якщо потужності не вистачає для покосу високої трави з товстими стеблами, викрутіть гвинт проти годинникової стрілки на 1/4 або 1/3 обороту. Коли під час натискання на скобу газу бензокоса сильно гуде, можна зменшити оберти, закрутивши гвинт Н за годинниковою стрілкою на 1/4 обороту. Тримайте викрутку при собі під час роботи, щоб коригувати налаштування за необхідності.

Якщо регулювання карбюратора мотокоси не допомогло, двигун знову втрачає оберти, глухне, можливо, потрібен ремонт. У нашому інтернет-магазині МотоЗилла є різні запчастини для бензинових тримерів. У нас можна купити недорого: блоки ДВЗ, кришки стартера, фільтри, свічки, варіатори, зчеплення, кожухи і штанги. За розумними цінами у нас ви знайдете: стартери, котушки запалювання, деталі паливної системи, ножі, редуктори, шпулі, сальники і прокладки, карбюратори. Якщо потрібна допомога з підбором запчастин для конкретної моделі мотокоси, зателефонуйте за номером телефону на сайті.