Рихтування дисків скутера та їх ремонт

Колесо скутера має витримувати дуже великі перевантаження, пов'язані, наприклад, з швидким прискоренням і гальмуванням, а також з дією відцентрової сили при поворотах. Ці запчастини на скутери мають вирізнятися міцністю і довговічністю. Проблема не тільки з скутеретними шинами, а й з дисками. Якій обробці можна піддати пошкоджені диски скутера, щоб повернути їх у робочий стан? Що таке тюнінг обода і коли його варто використовувати?

диски на скутер

Зміст:

  1. Диски та їхні види
  2. Важке життя дисків
  3. Ремонт
  4. Випрямлення дисків
  5. Спиці та центрування
  6. Тюнінг
  7. Висновок

Диски та їхні види

На ринку представлено безліч типів коліс скутера. Вони розрізняються за діаметром, шириною і формою профілю. Деякі з них підходять для камерних шин, інші підходять тільки для безкамерних покришок. За типом конструкції розрізняють колеса зі спицями і литі. Перші домінували на ринку до початку 1970-х - конструкція працювала переважно завдяки високій міцності, хорошій амортизації та відносно невеликій вазі.

Окремі елементи такого диска також можна було легко замінити. Нині найбільш популярними видами дисків скутера є литі. Більшість із них виготовлені з алюмінієвих сплавів. У продажу також доступні сталеві диски, легкі диски з магнієвого сплаву і карбонові диски, які в основному використовуються гонщиками.

Важке життя дисків

Виробники мотоколіс змагаються у створенні рішень, які зроблять диски скутера диски довговічнішими, надійнішими та безпечнішими. Звісно, досі нікому не вдалося створити ідеальну конструкцію, яка буде повністю стійка до перевантажень, механічних пошкоджень і несприятливих зовнішніх чинників.

Таким чином, обода двоколісних транспортних засобів схильні до природного зносу. Найбільше цьому сприяють нерівності дорожнього покриття, а також ями і вибоїни на дорозі. Найчастішими причинами поломки також є:

  • Наїзд на високі бордюри з високою швидкістю;
  • Їзда на шинах із неправильним тиском;
  • Невміла заміна шин і камер;
  • Корозія.

Ремонт

Їзда на кривих, тріснутих і погнутих дисках дуже небезпечна і може призвести до серйозної аварії. Пошкоджені диски також знижують комфорт водіння і можуть скоротити термін служби камер, гуми і підвіски. На щастя, їх можна відремонтувати. Що таке ремонт дисків скутера?

Вся справа у відновленні їхньої первісної форми. Не намагайтеся оновити колесо в домашніх умовах - для виконання ремонту потрібні професійні інструменти та досвід. Якщо помітили пошкодження, то одразу їдьте в майстерню, де фахівець оцінить масштаб проблеми і запропонує доступні рішення. Також слід пам'ятати, що не всі дефекти колісних дисків піддаються ремонту - у разі появи великих тріщин і деформацій у вас не буде іншого виходу, окрім як замінити зношений диск на новий.

Випрямлення дисків

Одним із найпоширеніших способів відновлення коліс скутера є рихтування обода. Для цього знадобиться професійний верстат для правки колісних дисків. Це тип обертового барабана, оснащеного індикатором, який допомагає визначити ступінь вигину обода.

Випрямлення мотодиска полягає в нагріванні вигнутого фрагмента обода, розміщенні всередині нього правильно підігнаного штуцера і подальшому сильному натисканні на обід для отримання потрібної форми. Ручний випрямляч часто використовується для випрямлення вигнутих країв дисків. Іноді п'яльця ламаються під час випрямлення. Цей вид пошкоджень усувається в процесі зварювання, хоча в разі великих зазорів обід може бути непридатний для подальшого використання. Після правки та можливого зварювання обід потребує фарбування.

Спиці та центрування

скутеретні диски зі спицями потребують складнішої обробки. Вся справа в центруванні та протягуванні спиць. Ці дії можна виконати самостійно, хоча потрібні відповідні знання і годинникова точність.

Центрування колеса скутера покращує його натяг, завдяки чому обід не б'ється убік і по вертикалі та краще прилипає до поверхні. Виконуйте це регулярно, щоб не пошкодити колесо. Для його центрування знадобиться осьова лінія, тобто спеціальна підставка з індикатором, що показує ступінь кривизни. Також знадобиться правильний ключ для спиць. Їх натягу іноді має передувати регенерація отворів головок спиць (це буває під час їзди на скутері з розхитаними спицями) і заміна пошкоджених елементів, що проржавіли.

Тюнінг

Ремонт дисків скутера може полягати не тільки в усуненні вигинів і відновленні первісної форми обода, а й у різноманітних заходах, які поліпшать естетичну цінність колеса і нададуть йому вигляду нового. Це охоплює видалення стійких відкладень, піскоструминну обробку, струминну обробку скляними кульками, а також цинкування і оновлення гальванічних покриттів.

У спеціалізованих майстернях також можна замовити порошкове фарбування дисків скутерів, а також хромування, полірування і доведення до блиску. Цікавим видом тюнінгу також є наклейки на диски скутерів. Це хороший спосіб змінити їхній колір і оригінальне оформлення. Ці типи елементів випускаються у вигляді плівки, нанесеної на всю поверхню диска, або у вигляді смуг і стрічок. Обода також можуть бути прикрашені привабливим гідрографічним зображенням.

Висновок

Диски скутера мають бути відремонтовані та відновлені. Однак зробити це за всяку ціну не можна - при значних пошкодженнях надійніше буде замінити елемент на новий. В ідеалі стан має оцінити фахівець. Не забувайте завжди порівнювати вартість ремонту з ціною купівлі нового або вживаного диска, що дасть чітке уявлення, що вигідніше. Також варто мати на увазі, що відремонтований диск ніколи не матиме міцності нового.