Колесо скутера має витримувати дуже великі перевантаження, пов'язані, наприклад, з швидким прискоренням і гальмуванням, а також з дією відцентрової сили при поворотах. Ці запчастини на скутери мають вирізнятися міцністю і довговічністю. Проблема не тільки з скутеретними шинами, а й з дисками. Якій обробці можна піддати пошкоджені диски скутера, щоб повернути їх у робочий стан? Що таке тюнінг обода і коли його варто використовувати?
Зміст:
- Диски та їхні види
- Важке життя дисків
- Ремонт
- Випрямлення дисків
- Спиці та центрування
- Тюнінг
- Висновок
Диски та їхні види
На ринку представлено безліч типів коліс скутера. Вони розрізняються за діаметром, шириною і формою профілю. Деякі з них підходять для камерних шин, інші підходять тільки для безкамерних покришок. За типом конструкції розрізняють колеса зі спицями і литі. Перші домінували на ринку до початку 1970-х - конструкція працювала переважно завдяки високій міцності, хорошій амортизації та відносно невеликій вазі.
Окремі елементи такого диска також можна було легко замінити. Нині найбільш популярними видами дисків скутера є литі. Більшість із них виготовлені з алюмінієвих сплавів. У продажу також доступні сталеві диски, легкі диски з магнієвого сплаву і карбонові диски, які в основному використовуються гонщиками.
Важке життя дисків
Виробники мотоколіс змагаються у створенні рішень, які зроблять диски скутера диски довговічнішими, надійнішими та безпечнішими. Звісно, досі нікому не вдалося створити ідеальну конструкцію, яка буде повністю стійка до перевантажень, механічних пошкоджень і несприятливих зовнішніх чинників.
Таким чином, обода двоколісних транспортних засобів схильні до природного зносу. Найбільше цьому сприяють нерівності дорожнього покриття, а також ями і вибоїни на дорозі. Найчастішими причинами поломки також є:
- Наїзд на високі бордюри з високою швидкістю;
- Їзда на шинах із неправильним тиском;
- Невміла заміна шин і камер;
- Корозія.
Ремонт
Їзда на кривих, тріснутих і погнутих дисках дуже небезпечна і може призвести до серйозної аварії. Пошкоджені диски також знижують комфорт водіння і можуть скоротити термін служби камер, гуми і підвіски. На щастя, їх можна відремонтувати. Що таке ремонт дисків скутера?
Вся справа у відновленні їхньої первісної форми. Не намагайтеся оновити колесо в домашніх умовах - для виконання ремонту потрібні професійні інструменти та досвід. Якщо помітили пошкодження, то одразу їдьте в майстерню, де фахівець оцінить масштаб проблеми і запропонує доступні рішення. Також слід пам'ятати, що не всі дефекти колісних дисків піддаються ремонту - у разі появи великих тріщин і деформацій у вас не буде іншого виходу, окрім як замінити зношений диск на новий.
Випрямлення дисків
Одним із найпоширеніших способів відновлення коліс скутера є рихтування обода. Для цього знадобиться професійний верстат для правки колісних дисків. Це тип обертового барабана, оснащеного індикатором, який допомагає визначити ступінь вигину обода.
Випрямлення мотодиска полягає в нагріванні вигнутого фрагмента обода, розміщенні всередині нього правильно підігнаного штуцера і подальшому сильному натисканні на обід для отримання потрібної форми. Ручний випрямляч часто використовується для випрямлення вигнутих країв дисків. Іноді п'яльця ламаються під час випрямлення. Цей вид пошкоджень усувається в процесі зварювання, хоча в разі великих зазорів обід може бути непридатний для подальшого використання. Після правки та можливого зварювання обід потребує фарбування.
Спиці та центрування
скутеретні диски зі спицями потребують складнішої обробки. Вся справа в центруванні та протягуванні спиць. Ці дії можна виконати самостійно, хоча потрібні відповідні знання і годинникова точність.
Центрування колеса скутера покращує його натяг, завдяки чому обід не б'ється убік і по вертикалі та краще прилипає до поверхні. Виконуйте це регулярно, щоб не пошкодити колесо. Для його центрування знадобиться осьова лінія, тобто спеціальна підставка з індикатором, що показує ступінь кривизни. Також знадобиться правильний ключ для спиць. Їх натягу іноді має передувати регенерація отворів головок спиць (це буває під час їзди на скутері з розхитаними спицями) і заміна пошкоджених елементів, що проржавіли.
Тюнінг
Ремонт дисків скутера може полягати не тільки в усуненні вигинів і відновленні первісної форми обода, а й у різноманітних заходах, які поліпшать естетичну цінність колеса і нададуть йому вигляду нового. Це охоплює видалення стійких відкладень, піскоструминну обробку, струминну обробку скляними кульками, а також цинкування і оновлення гальванічних покриттів.
У спеціалізованих майстернях також можна замовити порошкове фарбування дисків скутерів, а також хромування, полірування і доведення до блиску. Цікавим видом тюнінгу також є наклейки на диски скутерів. Це хороший спосіб змінити їхній колір і оригінальне оформлення. Ці типи елементів випускаються у вигляді плівки, нанесеної на всю поверхню диска, або у вигляді смуг і стрічок. Обода також можуть бути прикрашені привабливим гідрографічним зображенням.
Висновок
Диски скутера мають бути відремонтовані та відновлені. Однак зробити це за всяку ціну не можна - при значних пошкодженнях надійніше буде замінити елемент на новий. В ідеалі стан має оцінити фахівець. Не забувайте завжди порівнювати вартість ремонту з ціною купівлі нового або вживаного диска, що дасть чітке уявлення, що вигідніше. Також варто мати на увазі, що відремонтований диск ніколи не матиме міцності нового.
0 коментарі